Blogerka roku a knižní blogeři? | Talking friday #5


Z nějakého důvodu chci článek začít slovy jako třeba "Po roce je tady zase bloggerka roku..." ale vím, že ta spousta názorových článků (nebo článků, kde někdo prosí o hlasy) bude z velké většiny začínat právě takhle.
Na začátek tedy řeknu, že bloggerku roku podporuji. Fandím mým favoritům a posílám hlasy, jenomže mám na tuhle soutěž dva názory a ten trochu zaujatější bych vám chtěla dneska odhalit.


Mě jako knižního bloggera se tahle soutěž prostě netýká. Knižních blogerů je spousta, ale žádný z nich není pro okolní svět tak atraktivní, aby ho všichni chtěli číst. Tak proč mám takovou blogovou krizi se jménem Má to vůbec smysl? právě teď?
Momentálně pořád dokola mažu a přepisuju tyhle řádky, protože sama nevím jak předat moje myšlenky do tohoto článku, aby se ze mě nestala odpůrkyně této soutěže a nebo Ta co prosí o hlasy...
Všichni se celý rok snažíme, investujeme náš čas abychom si nakonec přečetli článek od blogerky, která už dvakrát vyhrála, kde moc poděkuje za podporu a řekne, že opravdu NEMUSÍTE hlasovat zase jenom pro ni. - to je asi to co to tenhle článek zavinilo.
Všichni ale víme, že to vyhraje zase...
Na bloggerce roku mě vadí jedna zásadní věc. Mám ráda blogerky i youtuberky, které tuhle soutěž vyhrají (nedělejme jakože nevíme kdo to bude :D), ale momentálně představa, že by tuhle soutěž vyhrála normální holka, která ještě nestihla propadnout věčné upravenosti a její kamarádka není Lucka ani Nicole je už prostě jen taková pohádka . Přijde mi, že už to nepřináší žádná překvapení.
Všechno je jenom o popularitě. Kategorie nejsou nastaveny moc reálně, spíš jenom podle toho, které vydělávají a které ne. Podívejte se třeba na blogr. Tam najdete asi 14 kategorií, ale v soutěži jenom 5. Jo, vím, že momentálně "vládnou", ale možná to potom není tak skvělá akce, protože ti z dalších 9 skupin můžou buď soutěž neřešit a nebo propadnout depce, že nejsou tak dobří.
Na druhou stranu, já věřím, že každý blog může být nejlepší. Zapracujte na fotkách, najděte vaše slabiny, zaplaťte propagaci a máte to v kapse (nejspíš).
Výsledek obrázku pro win tumblr
Upřímně si jenom hodně vzdáleně dokážu představit, co to pro blogerku je, když vyhraje. Musí být úžasné, když vám tolik lidí vyjádří podporu a díky cenám se vám naskytnou možnosti, které by ve vašem normálním životě nebyly ani možné.
Doufám, že jste tak nějak pochopili, že tohle nebylo nic jako prosba o nominaci. A kdyby to někoho náhodou napadlo tak děkuju, ale znáte to. Poděkovala bych vám za nominaci a potom se utopila mezi ostatními snílky.
A kdyby vás napadlo podpořit letos nějakou knižní blogerku, tak tady je malý seznam těch o kterých vím:




Samotnou mě až trochu děsí, kolik jsem nakonec byla o tomto tématu schopná napsat, ale tak to prostě většinou bývá...


Angee.

A co vy? Podporujete blogerku roku a jaký na ni máte celkově názor?

P.S.
Před nějakou dobou psala jedna bloggerka vážně dobrý blog. Četla jsem ho a měla pocit, že bude pořád jenom stoupat, ale znáte to... Autorka přestala psát a zapomnělo se jak na ní tak na blog. Chtěla bych vám ale TADY ukázat její článek o bloggerce roku takže jestli máte čas, určitě si ho přečtěte (je to trochu kvalitnější čtení než tady u mě :D)

CO BY VÁS MOHLO ZAJÍMAT

17 komentářů

  1. Viem, že je viacero takýchto súťaží, avšak ja osobne to nejako nesledujem, takže nemám prehľad kto je nominovaný či kto vyhráva. Táto súťaž ide tak akosi pomimo :-) Každopádne je škoda, že sa občas nepodarí preraziť nejaké nováčikovi, mne sa napríklad zapáčila súťaž, pre slovenské knižné blogy, na ktorú som nedávno narazila - tam sú dobre urobené kategorie napr. nováčik roka a podobne, neviem, či je aj v pre české blogy niečo podobné :-) (http://the-fluffer-nutter.blogspot.sk/2016/09/len-ti-najlepsi-vyhraju-oceneniablogerov.html)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V česku je taky něco ve stylu objev roku, ale přijde mi, že se tam teď spíš objevují youtuberky co si založily blog, nebo kamarádky slavných blogerek čemuž asi nejde zabránit, ale přijde mi to trochu směšné...

      Vymazat
  2. Tak já se taky přidám. Musím souhlasit, že my, knižní bloggeři jsme opravdu opomíjení. Nejde mi o to, že zrovna já bych měla něco vyhrát a ani by mě to nenapadlo, ale proč se beauty bloggerky celý rok snaží a potom mají poměrně velkou šanci, že je alespoň někdo nominuje a my, knižní bloggeři se snažíme naprosto stejně ale polovina z nás ani nedoufá, že bychom se někdy mohli dostat do nějaké takovéhle "soutěže"? Hlasuji pro to, aby se i knižní bloggeři přestali opomíjet :) Jinak, moc hezký článek!
    mujzivotknihomolky.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi si budeme muset vymyslet vlastní soutěž jenom pro knižní blogery :D. Přijde mi, že je nás sice docela dost velká komunita, ale málo kdo z okolí vypráví o svém oblíbeném knižním blogu :D
      Díky za komentář ;)

      Vymazat
  3. Ano, ta soutěž je všelijaká a veškeré soutěže tohoto typu nejsou zrovna objektivní, ale na druhou stranu veškeré knižní blogy jsou jenom a pouze o knihách (možná existují výjimky). Kdežto ty oceňované jsou plus mínus nejenom o jednom tématu, ale snaží se psát o více věcech. Problém knižních blogů jednoduše je ten, že jsou zaměřeny jenom a pouze na knihy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dost dobrá myšlenka. Já už dost dlouho přemýšlím o tom, že bych přestala psát jenom o knížkách, ale tak trochu se bojím, že zase skončím u toho, že nebudu mít o čem psát...

      Vymazat
  4. Celá Blogerka roku jde tak trochu mimo mě. Můj blog, ač není knižní, do žádné z kategorií taky nesedí (nehledě na to, že je stále ještě v začátcích) a mezi nominovanými není nikdo, na jehož články bych pokaždé netrpělivě čekala a pak je zhltla jedním dechem (a chtěla bych pro něj tedy hlasovat)...

    Mimochodem, mluvíš tady o diskriminaci některých kategorií, ale viděla jsi kategorie v Blogerovi roku? Oproti Blogerce je to ubohé... Na druhou stranu: takový knižní bloger by v soutěži měl možná větší šanci zvítězit než knižní blogerka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knižních blogerů je pomálu a tak to vypadá i s kategoriemi no...
      Já bych byla upřímně šťastná, kdyby šla blogerka roku taky mimo mě a já ji pokaždé nesledovala :D

      Vymazat
  5. Já se tam každý rok hlásím, ačkoliv je mi jasné, jak to vždy dopadne.
    Každopádně ano, na jednu stranu není zde prostor pro více kategorií, na druhou stranu jsou weby, které se čistě nespecializují na jednu věc (já), takže takhle je to jednodušší a takové knižní blogerky přeci jednoduše šupneš do kategorie Life :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jelikož čtu převážně knižní blogy a nějak se neorientuju v tom zbytku, přijde mi, že nás knižních blogerů je hrozně moc na to, aby byli takhle opomíjení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám stejný názor, ale přijde mi, že většina knižních blogerů si píše to svoje a nemá moc velký zájem o to se rozvíjet...

      Vymazat
  7. Netušila jsem, že taková soutěž existuje - až dokud mě kdosi nenanominoval :D Můj syn z toho má ohromnou legraci a dělá mi propagaci, kde může. Pro mne to je tak trochu jako z jiný planety, opravdu si neumím představit, že bych vyhrála cenu sponzorovanou Cosmopolitanem... Mch mě tedy ještě více zarazilo, že bloger roku má dokonce jen DVĚ kategorie, a to Bloger roku a Videobloger roku. Asi pánové nejsou dostatečně kreativní nebo co...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gratuluji k nominaci! Přijde mi, že takhle nečekaná nominace musí být největší radostí :)

      Vymazat
  8. Bezva článek. Dovedu si představit, jak se cítíš. Co se týče mého postoje k Blogerce roku, připadá mi to celé jen jako hodně snobská paráda, kde lístek stojí 700 Kč a vlastně ani tak nejde o tu blogerku, jako o ty značky, které mají možnost se touto cestou propagovat a zviditelnit. Takže děkuji, nechci. Všichni lidé, které znám osobně a kteří čtou můj blog, ode mě dostali už před lety zákaz mě nedej bože do nějaké podobné akce nominovat :D. Takže tak nějak :).

    fellienm.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, s tou propagací značek máš pravdu no... A já bych upřímně 700 Kč za lístek na takovouhle akci vážně nevyhodila :D.

      Vymazat
  9. Výborný článek, který mi vzal přímo slova z úst. Až na ten detail, že já jsem odpůrkyně. Není to fér a je to jen o známosti. Ale ne o té, o které by to mělo být.
    Já bych slavné osobnosti vyřadila. Ty už jsou slavné, lidé už o nich ví, tak proč nedat šance novým tvářím? A třeba mnohem kvalitnějším? :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta má horší část ví, že kdybych byly taky "slavná" tak bych si výhru sebrat nenechala, ale bylo by docela férové, kdyby se samy dané blogerky rozhodly, že chtějí dát šanci méně známým tvářím. Věřím, že v dnešní době by se tak propagovaly víc než kdyby vyhrály :D

      Vymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře 😊
Komentáře u příspěvků starších 10 dní jsou moderovány. :)

Blog Archive